Rozwinięcie ważniejsze od wstępu
27 listopada 2008, 10:01Wbrew temu, co się powtarza od lat, sondaż przeprowadzony wśród 2360 Czeszek ujawnił, że kobiety czerpią więcej przyjemności z właściwego stosunku płciowego niż z gry wstępnej (Journal of Sexual Medicine).
Android pod ostrzałem
25 stycznia 2013, 10:34Popularność Androida ma, niestety, swoją cenę. Trend Micro ostrzega, że użytkownicy tego systemu są coraz bardziej narażeni na ataki cyberprzestępców. Już w bieżącym roku liczba nowych szkodliwych programów atakujących Androida może przekroczyć milion.
Jednominutowa gra pozwala zdiagnozować autyzm u dziecka
4 lutego 2025, 16:51Wystarczy dosłownie minuta gry, by odróżnić dziecko z autyzmem od dziecka z ADHD lub dziecka bez zaburzeń. Computerized Assessment of Motor Imitation (CAMI) to komputerowe narzędzie opracowane przez naukowców z Kennedy Krieger Institute oraz Nottingham Trent University. Wykorzystuje ono technologię śledzenia ruchu do wykrywania różnic w zdolności do naśladowania motoryki i na tej podstawie pozwala – w ciągu minuty – odróżnić dziecko autystyczne od dziecka zdrowego i z innymi zaburzeniami.
Stwórz swoją grę dla Xboksa 360
14 sierpnia 2006, 10:48Microsoft zamierza udostępnić zestaw narzędzi do tworzenia gier dla konsoli Xbox 360. XNA Game Studio Express, okrojoną wersję XNA Framework, można będzie kupić od 30 sierpnia. Roczna subskrypcja została wyceniona na 99 USD.
Przesądność poprawia wyniki
21 czerwca 2010, 10:37Psycholodzy z Uniwersytetu w Kolonii zidentyfikowali korzyści wynikające z wiary w przesądy. Wg nich, prowadzi ona do poprawy wyników osiąganych zarówno podczas zadań czysto ruchowych, jak i intelektualnych, np. pamięciowych. Wszystko wskazuje na to, że w grę wchodzi wzmacniana w ten przedziwny sposób wiara we własne możliwości.
Sztuczna inteligencja z Microsoftu rozgrywa idealną partię w Ms. Pac-Man
16 czerwca 2017, 09:25Badacze ze specjalizującej się w głębokim uczeniu kanadyjskiej firmy Maluuba, kupionej w bieżącym roku przez Microsoft, wykorzystali sztuczną inteligencję do rozegrania idealnych partii w Ms. Pac-Man i zdobycia maksymalnej liczby 999 990 punktów.
Nadmierne granie to nie uzależnienie (na razie)
28 czerwca 2007, 10:13Amerykańskie Stowarzyszenie Medyczne (American Medical Association – AMA) przychyliło się do opinii specjalistów i stwierdziło, że na razie nie wpisze nadmiernego grania w gry komputerowe do rejestru chorób. Stowarzyszenie uważa, że dotychczas przeprowadzone badania nie dowiodły jednoznacznie, że jest to uzależnienie.
Gry pełne przemocy można sprzedawać najmłodszym
28 czerwca 2011, 11:33Sąd Najwyższy USA stosunkiem głosów 7:2 orzekł, że wydany przez stan Kalifornia zakaz sprzedaży nieletnim gier zawierających sceny przemocy narusza konstytucyjną gwarancję wolności wypowiedzi. Daje ona obywatelom prawo dostępu do książek, filmów i wszelkich innych form wyrazu.
Sztuczna inteligencja wygrała w wieloosobowym pokerze. Padła ostatnia granica
12 lipca 2019, 10:26Przed dwoma laty program Libratus wygrał w pokera z czterema zawodowcami. Wielodniowy turniej był rozgrywany w konwencji jeden na jednego, a ludzie ponieśli sromotną klęskę. Dla sztucznej inteligencji był to olbrzymi krok naprzód, jednak nawet współtwórca Libratusa, profesor Tuomas Sandholm, nie wierzył, by SI poradziła sobie jednocześnie z większą liczba graczy. Uczony właśnie udowodnił sam sobie, że się mylił.
Grają, bo muszą
29 grudnia 2008, 09:54Kobiety związane z mężczyznami uwielbiającymi grę na konsolach zaczęły się już nazywać wdowami Wii (ang. Wii widow). Teraz łatwiej im chyba będzie zrozumieć swoich partnerów, ponieważ okazuje się, że wirtualne zabawy aktywują w męskich mózgach rejon nagradzających uczuć i uzależnienia. Im więcej przeciwników uda im się pokonać i im większa liczba zdobytych punktów, tym silniejsze pobudzenie tego obszaru. Podobnego zjawiska nie zaobserwowano u kobiet (Journal of Psychiatric Research).